A pandémiás időszakban különös fontossággal bír az, hogy az ügyfelek használják az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. Ennek elősegítése érdekében, 2021. január 1-től a Kormányzati Ügyfélvonal (1818) segíti az elektronikus ügyintézési portál használatát.
A 1818 a következő szolgáltatások ellátását biztosítja:
– segítségnyújtás a rendszerbe való belépéshez;
– technikai segítség az oldalon megjelenő szolgáltatások kapcsán;
– ügyfelek támogatása az ASP rendszer használata során;
– kapcsolattartás a központi szolgáltatóval, valamint az ügyféltámogatói feladatokat ellátó szervezetekkel;
– intézhető ügyekkel kapcsolatos tájékoztatás;
– SZEÜSZ-szel kapcsolatos panaszok, közérdekű bejelentések, észrevételek fogadása, kivizsgálása, továbbítása, megválaszolása.
Az önkormányzati adó és egyéb hivatali ügyekben természetesen továbbra is az önkormányzat az illetékes, és a saját ügyfélszolgálati csatornán keresztül biztosít támogatást. Javasoljuk, hogy ügyeik intézéséhez használják az e-önkormányzatportál szolgáltatásait. Alábbiakban tájékoztatjuk az elektronikusan intézhető ügyekről, azokhoz szükséges feltételekről, az ügymenetről, a kitöltendő nyomtatványokról és azok hitelesítéséről.
Kapcsolódó dokumentumok:
Tájékoztató
Dokumentumok hitelesítése útmutató
ePapír felhasználói kézikönyv
KEAESZ webkliens felhasználói kézikönyv
Elektronikus ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portálon
Gépjárműadó kitöltési útmutató 2018
HIPA kitöltési útmutató 2018